“In the corps, I ‘s channels, in the vernacular, and in the European cinema with the permit of the impostor»

Avec son instinct du jeu et sa présence charnelle, elle peut tout jouer. L’actrice percent deux films in Cannes, Les Crimes du futur, by David Cronenberg, et A beautiful house, de Mia Hansen-Løve. An equitable time for the Vuitton era in the summer of art.

The murmur of the mammoth of the month of March, at the moment of sort L’Histoire de ma femme, d’Ildikó Enyedi, Léa Seydoux found a motto of Catherine Deneuve that was part of its purpose. C’était une premierere. And the legitimacy of the message of the great Deneuve is the whole passage of the simple entreaties of the actions of the chorus as a whole: a form of intraitable sensitivity, a factual and aesthetic, a cheveux d’or, a amour farouche, bravoure, du cinéma d’auteur, un rayonnement international indéniable. Surtout, one of the most important events in the history of the field of creation of Arnaud Desplechin, which is a straightforward, applause of the advent of the world of the “actors-cinemas”, cast a rare celles that would excel at titre d’auteure, en ce qu’elles font circuler de films en films non pas la même chose, toujours la même chose, ce serait si ennuyeux, mais une idée de la femme, d’une femme, celle-là et pas une une autre, que chaque film dévoile un peu plus.

Cette année encore, Léa Seydoux nous frappe dans deux films, Les Crimes du futur et Un matu matin. One of the most iconic cinemas in the world, the Canadian David Cronenberg, at the top of the grandsons of contemporary cinema, the French Mia Hansen-Løve. Les deux films seront à Cannes. Le Cronenberg sort en salle en même temps. Quand on the app for parallel, a Saturday mid-morning, Léa Seydoux is in New York. A rayon of soleiline matiline envahit la pièce. Allô, Léa…?

In video, L’histoire de ma femme, la bande-annonce

Madame Figaro .– Avant de parler de voter activist à Cannes, je oudrais revenir sur votre Cannes, l’an passé, cette occasion manquée…
Léa Seydoux.– Avoir quatre films en compétition comme l’an dernier, c’est une chose qui n’arrive pour ainsi dire jamais, et voilà… j’ai’a Attrapé le Covid en plein tournage d ‘A beautiful house, The film by Mia Hansen-Løve, which was monitored by Cannes at one time in Quinzaine. On tours in the Epahd, in the suburbs. It’s a very positive moment in Cannes. Soudain, je suis chez moi, à Paris, devant Internet, privée de cette rencontre unique entre des films dont j’étais extrêmement fière et le dehors. Et là… on devient fataliste. (Rires.) La vie a choisi.

À Cannes, in 2021, the renaissit cinema, c’était un symbole fort, celui d’une vie qui pouvait reprendre…
The cinema is the toujours du côté de la vie. C’est pourquoi être tenue loin de ce retour à la vie me semblait absurde. Personally, I would like to make sure that the most important things are done, in love, in the traveler, in the amateur – in the middle of the day, in the middle of the moment. This act, to be a trait of the traverser, is something indéniable. Le métier d’actrice a quand même ceci de particulier: vous habitez un personnage durant huit semaines, et soudain vous le faites mourir… Peut-être est-ce pour m’en défendre, mais j’ai l’impression de jouer de film In a movie with a person, it is something I do for the motions and the traits of the cartoon that I see in the world. And the person who seizes the ball. What are the variations of moi. Mais effectivement, quand on fait un film, on s’offre entièrement, on met de l’espoir de er’ergergie, et ensuite on en est dépossédé. The most important thing in life is to live. I have a small mortgage on the deduction.

And at the end of the day?
Tourner vite d’autres films. Tenter des choses différentes. Les Crimes du futur, David Cronenberg’s film, which he had just made for me. C’est un film puissant. This is a meteorological phenomenon which is one of the most popular art forms: notre rapport de plus en plus physique, charnel, sexuel, à la souffrance, à la transcendance. This is a participant’s experience in the world of cinema. The grand metteurs in the scenario, which on the contrary, do the best quest for the exaltant, and in the same temples as abstract. On the basis of what we do in the factory of the factory that is the best of the best. Well, for example, the film’s lively sequel to the lexicon lecture of the scenario, and I would like to comment on the alternative rendering of the image. C’est un sentiment que j’aime beaucoup: ne pas tout savoir à l’avance, ne pas tout comprendre à l’avance non plus, cela rend les tournages passionnants.

Léa Seydoux, the Cover Story

The film is on the corps, the modifications, the post-humain, the interiors. On the plateau, or quotidien, for what you have been doing for some time, it is a trademark comment?
Cronenberg fait peu de prises. In a scenario it is a dense, irresistible, and it is something I do now have a language that is not the same. Donc, cétait by moments assez déroutant.

On avait surtout envie de vous dire que dans ce film vous êtes à votre place, dans la continuité des róles que vous avez joués pour Arnaud Desplechin (Tromperie ) or Wes Anderson (The French Dispatch ): extréme présence physique, presque érotique, distance ironique, se servant du langage comme une arme…
La question de la place aujourd’hui au cinéma, pour une actrice, c’est devenu complexe.

Donc, àtre à sa sa place, c’est de ne surtout pas en avoir?
No, I do not want to be without it. C’est de la faire bouger, sa place, la faire voyager, d’une nation à l’autre, avec ce que ça veut dire de methods of travail différentes, choisir si on le peut des projets qui évitent la redite. In the privacy of your own house these films are still there. If the font has not been established, it will not be the same plus commerciaux non plus, it will not be the same as a Cesar, but it will also be the impression of the impression on the end. One of the geographical points: the tourist from the world to the rest of the world, and its voicemail plus the liberalization of the française.

Is there a statutory component of the action française?
Oui… Mes amies actrices américaines le savent bien, elles qui sont soumises à davantage de pression de la part des agents, de l’industrie, de ce qui fait Hollywood. Le box-office décide de leur carrière, des films qu’elles doivent faire. Plus inimaginable encore, d’avoir un physique qui ne soit pas contrôlé par l’industrie. J’ai un corps, je suis charnelle, j’ai des cernes. I have not been able to do any effect. And the European cinema has a permit for the imposer. Paradoxhement, c’est pourtant le cinema hollywoodien qui m’a appris à aimer des corps qui portaient desisies de vie: le corps de Marilyn Monroe, le corps de Liz Taylor, le corps de Gena Rowlands, on peut entendre la vie qu ‘ il ya derrière, les fêlures, les doutes. C’est émouvant.

The corps of Marilyn Monroe, the corps of Liz Taylor, the corps of Gena Rowlands, on the other side of the river, the fences, the doutes. C’est émouvant

Léa Seydoux

C’est dans cette optique, par exemple, que vous avez tourné l’an passé France, by Bruno Dumont, a prestigious film for a quarter of a century, just to justify the use of monstrueux perfume, hors sol, de célébrité?
Oui, c’est un film que j’aime beaucoup, beaucoup, beaucoup. The provoque des réactions tranchées, toujours intéressantes.

France, c’était un adieu à la France, au cinéma français?
Non, or contraire! (Rires.) La preuve, à Cannes, je serai in A beautiful house, the film by Mia Hansen-Løve, who at the Melvil Poupaud tournaments, Nicole Garcia, Pascal Greggory. C’est un film that interloges la France, en prise avec les deux années que l’on vient de vivre, le milieu des soins, le passage des générations. C’est grenan de passer de ce film that translates directement la France à un Cronenberg body art futuriste tournaments à Athènes avec des acteurs internationaux. Mia Hansen-Løve me donnait à respirer un air que je connais bien, des questions dont j’entends parler, des émotions identifiées, que je partage avec des acteurs que je connais aussi: il ya un sentiment de grande familiarité. J’arrive à Athénes, et là, je me sense déplacée, je ne suis plus dans ma zone de confort, le scénario décrit des corps qui ne sont plus les nôtres, le décors sont organiques, et je joue face à des acteurs, Viggo Mortensen, Kristen Stewart, who has a legitimate interest in me. The technique, which is the precision of the technique and the technique of misery on the instinct, for what the film looks like at the premier. What a wonderful way to screw people over, especially if you have a lot of work to do, and then you can do the same on automatics, without having to worry about everything. At my point, I would rarely miss the premiere prices, the tones, the cherries and direct, c’est brouillon. My face in Cronenberg, which I do not pass on to the beaucoup of prises, is obliged by chercher différemment. The tour of the trail, in the form of ailleurs form, is the only way to get an invitation to surmonter what I have blocked, and on the final, I will always be the one who is the best. . But at the moment, the intensity of the crisis.

Is there a test file on what to do with the appliqués to help with the functionality of the adapter?
Disons that I would like to create. M’a m’aide à me réinventer.

La mode vous déplace aussi?
J’ai une fidélité avec Vuitton. The story of Nicolas Ghesquière, as well as certain cinemas, is a dialogue that focuses on fur and mesure of collections, deserts.

À écouter: the reaction podcast

Le prochain voyage, c’est quoi?
The Bertrand Bonello movie, La Bête, que nous devions tourner avec Gaspard Ulliel. (Long silence.) The film is a tourist in the fin fines. If you feel like giving up the project. The disparition of Gaspard now and in the sun. The first three films of the Bertrand Bonello were released in 2008, with the result, the Gaspard brutal disparition and the rapprochés. There is nothing more than a typical newspaper, which exists among us and has a cinematography and works. However, it is not completely incomprehensible that we do not cover, and that we do not have to do with the diffuse chimes. Gaspard is one of the grand acteurs of the genre. Our filmographies do not have crocheted tant de fois. The part, and on the pretext that it has become a natural reservoir, is the only thing that makes it worthwhile to make it through the tours. On repoussait le temps d’être aussi des amis intimes. The other is the comma ça. If you have a part of the mystery in the middle of the night, you will be allowed to breathe in the movies, and you will be able to do something that will make you pass through the night.

The disparition of the quelque has completely changed its rapport in cinema?
Je ne sais pas si c’est lié. Là, c’est vrai, je n’ai pas envie d’enchaîner les tournages. Make sure all words are spelled correctly. You have to move to the cinema that you have to move to a higher fortress, on the projects that you are experiencing in the faculty of the game. If you live in a world, you will never know what to do with fiction. If you have been exposed to this kind of work, you have come to the right place at the right time.

Les Crimes du futur, by David Cronenberg. Sortie le 25 mai.

.

Leave a Comment